خانه   »  فصلنامه شماره دو  »  ضرورت تدوین استراتژی های بازاریابی در دوران پساتحریم

ضرورت تدوین استراتژی های بازاریابی در دوران پساتحریم

ضرورت تدوین استراتژی های بازاریابی در دوران پساتحریم

ضرورت تدوین استراتژی های بازاریابی در دوران پساتحریم

نویسندگان: دکتر علی ربیعی و اعظم سرافرازی

چکیده
برداشته شدن تحریم‌ها و زمزمه‌های ورود برند‌های معتبر به کشور، برند‌ها و تولید‌کنندگان ایرانی را نگران کرده و برخی از آنها را بر آن داشته ‌که برنامه‌ریزی و استراتژی‌هایی را مختص شرایط پساتحریم اتخاذ کنند. تولید‌کنندگانی که در چند سال گذشته برای بقا در بازار دست و پا می‌زدند، حال باید وارد فضای رقابتی جدید شوند تا بتوانند در رقابت با برند‌های خارجی حرفی برای گفتن داشته باشند و از سهم بازار خود دفاع کنند. از طرفی برداشتن تحریم‌ها شرایط صادرات برند‌های ایرانی را به کشورهای دیگر تسهیل کرده است و اگر در ذهن مدیران ایرانی رویای صادرات محصول به کشورهای دیگر نقش بسته است، قطعا باید استراتژی و برنامه‌ریزی‌های هدفمندی را اتخاذ کنند. بنابراین، پژوهش حاضر با هدف تدوین استراتژیهای بازاریابی در دوران پساتحریم صورت گرفته است.

واژگان کلیدی: رقابت جهانی، سیاست، بازاریابی، استراتژی، پسا تحریم

دانلود اصل مقاله

مطالب مرتبط برچسب

دانشجویان، اساتید و پژوهشگران رشته مدیریت بازاریابی می‌توانند مقاله‌های خود را در حوزه رفتار مصرف کننده برای نشر در فصلنامه اختصاصی بازاریابی پارس مدیر ارسال نمایند: بازاریابی پساتحریم : گزارش‌های بانک جهانی حاکی از آن است که میزان رشد اقتصاد ایران پس از لغو تحریم‌ها 3 درصد و در سال آینده 5 درصد خواهد بود. این ...

ارسال پاسخ یا نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


parsmodir@gmail.com

برچسب


Copyright © ArashHabibi
Top