خانه   »  فصلنامه شماره چهار  »  تأثیر ابعاد تاکتیک‌های بازاریابی رابطه‌مند بر وفاداری مصرف‌کنندگان با میانجی رضایت

تأثیر ابعاد تاکتیک‌های بازاریابی رابطه‌مند بر وفاداری مصرف‌کنندگان با میانجی رضایت

تأثیر ابعاد تاکتیک‌های بازاریابی رابطه‌مند بر وفاداری مصرف‌کنندگان با میانجی رضایت

تأثیر ابعاد تاکتیک‌های بازاریابی رابطه‌مند بر وفاداری مصرف‌کنندگان پوشاک ورزشی با استفاده از متغیر میانجی رضایت

زهره رضایی *(الف) ، حسین منصوری(ب)، معصومه بخیت(ج)، مرتضی محمدی (د)

چکیده
هدف تحقیق حاضر بررسی اثر تاکتیکهای بازاریابی رابطهمند بر وفاداری مصرفکنندگان با استفاده از متغیر میانجی رضایت بود. روش تحقیق توصیفی- همبستگی از نظر هدف کاربردی که به شکل میدانی توسط محققین انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش را مصرفکنندگان پوشاک ورزشی خارجی در سطح شهر تهران تشکیل داده بودند. نمونه آماری ۳۸۴ نفر از مصرفکنندگان برندهای (نایک و آدیداس) بود که بصورت تصادفی و در دسترس انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری، پرسشنامه علی و زیا (۲۰۱۲) و گادفرد و همکاران (۲۰۱۳) بود. جهت بررسی روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط اساتید مدیریت ورزشی مورد بررسی و سپس مورد استفاده قرار گرفت. جهت بررسی روایی و پایایی سازهای و ارائه مدل از الگوریتم پی آل اس استفاده شده است. یافتهها نشان داد که ارزش درک شده بصورت غیر مستقیم بیشترین اثرگذاری ۱۵/۰و ذهنیت برند بصورت غیرمستقیم کمترین اثرگذاری ۰۴/۰رو بر وفاداری دارند. بصورت مستقیم ارزش درک شده با ۴۱/۰ بیشترین اثرگذاری رو بر رضایت و ذهنیت برند با ۱۱/۰کمترین اثرگذاری رو بر رضایت داشت. همچنین بیشترین اثرگذاری رو بصورت مستقیم بر وفاداری ارزش درک شده با ۲۹/۰ و ذهنیت با ۰۴/۰ کمترین اثرگذاری رو داشتند. لازم به ذکر است ضریب مسیر رضایت بر وفاداری ۳۶/۰ محاسبه گردید. بطور کلی میتوان گفت تقویت تاکتیکهای بازاریابی باعث رضایت بیشتر مصرفکنندگان نسبت به برند شده و در درازمدت وفاداری مصرفکنندگان به برند مورد نظر را بدنبال میآورد.

واژگان کلیدی: کیفیت خدمات، ارزش درک شده، قیمت، ذهنیت برند، رضایت، وفاداری.

دانلود اصل مقاله

مطالب مرتبط برچسب

بررسی رابطه بین ارزش درک شده، کیفیت درک شده، رضایتمندی مشتری و قصد خرید مجدد (مطالعه موردی: ابر فروشگاه هایپر استار تهران) نویسنده: فهامه محمدی* (الف)، دکتر حسن اسماعیل‌پور(ب) ‌‌‌   ‌‌ چکیده مشتری عاملی کلیدی برای موفقیت سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف تولیدی و خدماتی است. بدین جهت سازمان‌ها همواره در پی راه‌هایی برای جلب رضایت مشتری هستند تا بدین ...

ارسال پاسخ یا نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



Copyright © ArashHabibi
Top