خانه   »  فصلنامه شماره پنج  »  مروری جامع بر پژوهش های هوش رقابتی در سازمان های ایران

مروری جامع بر پژوهش های هوش رقابتی در سازمان های ایران

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

فصلنامه شماره پنج

ثبت یک دیدگاه

155 بازدید

مروری جامع بر پژوهش های هوش رقابتی در سازمان های ایران

مروری جامع بر پژوهش های هوش رقابتی در سازمان های ایران

ویدا سلیمی دانقرالو

فصلنامه بازاریابی پارس‌مدیر، دوره ۲، شماره ۵، زمستان ۱۳۹۵

چکیده
رقابت در فضای جهانی شدن و انفجار اطلاعات در سال های اخیر به یکی از چالش های سازمان های امروزی تبدیل شده است. در چنین فضایی، موفقیت سازمانها وابسته به آگاهی از اطلاعات محیط، رقبا،بازار و.. می‌باشد. هوش رقابتی به عنوان یک ابزار کلیدی این امکان را برای مدیران و سازمان ها می‌دهد تا بتوانند در محیط رقابتی امروزی کسب موفقیت نمایند. هدف از تحقیق حاضربررسی تحقیقات صورت گرفته در زمینه هوش رقابتی در سازمان ها و شرکت های ایران بود. در این مقاله سعی شده است تا با استفاده از روش جمع آوری اطلاعات به صورت کتابخانه ای تعریف جامع و عملی ای از هوش رقابتی در سازمان ها را ارائه نماید. همچنین تحقیق کنونی به تبیین اهمیت و ضرورت هوش رقابتی در فضای رقابتی امروزی می‌پردازد. نتایج تحقیق حاضر حاکی از آن است که هوش رقابتی را در سازمان های ایران می‌توان به طور کلی به دو گروه هوش رقابتی در ارتباط با بازاریابی و هوش رقابتی در ارتباط با عملکرد سازمانی تقسیم بندی نمود. یافته های تحقیق کنونی می‌تواند مدیران سازمان ها را با ابعاد و قابلیت ها و توانمندی های هوش رقابتی در محیط های کسب و کار امروزی آگاه ساخته و در بهبود عملکرد سازمانی آنها را یاری نماید.

واژگان کلیدی: هوش رقابتی، سازمان های ایران، محیط های کسب و کار، فضای رقابتی

 

دانلود اصل مقاله

مطالب مرتبط برچسب

زنجیره تامین چابک راهکاری کسب مزیت رقابتی در صنعت (مطالعه موردي: صنعت كاشي و سراميك استان يزد) نویسندگان: كامبوز شاهرودي، محمد طالقاني، الهه طاهري چكيده براي دست‌يابي به حاشيه‌ي رقابتي در محيط تجاري به سرعت درحال تغيير، شركت‌ها بايد طوري با تأمين‌كنندگان و مشتريان در عمليات خط جريان منطبق شوند كه براي دست‌يابي به سطحي از چابكي ماوراي ...
سنجش موقعیت رقابتی مرکز مالی تهران در مقایسه با مراکز مالی نوظهور و پیشرو جهان نویسندگان:‌ اميد باقری و حامد وارث چکيده تغييرات سريع در فن آوري، حرکتهاي آزاد و پوياي فعاليتهاي اقتصادي و خارج شدن از مرزهاي کشوري ، حجم بالاي گردش سرمايه و افزايش موسسات سرمايه گذار در بازارهاي خارجي و.... همه و همه از علل ...

ارسال پاسخ یا نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


parsmodir@gmail.com

برچسب


Copyright © ArashHabibi
Top