خانه   »  فصلنامه شماره شش  »  نقش بازاریابی در توسعه گردشگری موزه‌های دفاع مقدس

نقش بازاریابی در توسعه گردشگری موزه‌های دفاع مقدس

نقش بازاریابی در توسعه گردشگری موزه‌های دفاع مقدس

نقش بازاریابی در توسعه گردشگری موزه‌های دفاع مقدس

ابراهیم هاشمی و دکتر سید محمد نوع‌پسند

فصلنامه بازاریابی پارس‌مدیر، دوره ۳، شماره ۶، بهار ۱۳۹۶

چکیده
مکان های فرهنگی و از جمله ، موزه‌های جنگ و مناطق عملیاتی دفاع مقدس با داشتن عملکردهای فرهنگی و مذهبی دارای پتانسیل بالایی جهت تبدیل به مکان هایی پایدار جهت گردشگری می باشند که توجه و اهمیت مسئولین امر را جهت پایداری و دوام بی بیشتر گردشگری را در سطح ملی و بین المللی می طلبد. برای زنده نگه داشتن آثار گذشتگان توجه هر چه بیشتر به اهمیت موزه ها امری ضروری به نظر می رسد. موزه برای آن که بتواند از عهده ایفای نقش اجتماعی، آموزشی و فرهنگی خود برآید نمی بایستی صرفاً به گردآوری بپردازد بلکه باید جایگاهی برای انتقال فرهنگ و تاریخچه یک جامعه باشد. در این راستا، موزه‌های دفاع مقدس از پتانسیل بالایی برای جذب گردشگران برخوردار بوده که علاوه بر رونق اقتصادی، به آشنایی بیشتر مردم و به خصوص نسل جوان با آموزه‌های انقلاب اسلامی و رشادت‌های رزمندگان اسلام کمک شایانی می کند. مطالعه حاضر با هدف بررسی نقش های بالقوه فعالیت‌های بازاریابی در توسعه گردشگری موزه های دفاع مقدس انجام شده است

واژگان کلیدی: بازاریابی، گردشگری، موزه، دفاع مقدس

دانلود اصل مقاله

مطالب مرتبط برچسب

ارسال پاسخ یا نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



Copyright © ArashHabibi
Top