خانه   »  فصلنامه شماره دو  »  تاثیر کیفیت ادراک شده بر تصویرذهنی و وفاداری به نام و نشان تجاری

تاثیر کیفیت ادراک شده بر تصویرذهنی و وفاداری به نام و نشان تجاری

تاثیر کیفیت ادراک شده بر تصویرذهنی و وفاداری به نام و نشان تجاری

بررسی تاثیر کیفیت ادراک شده بر تصویرذهنی و وفاداری به نام و نشان تجاری در بازار خدمات (مطالعه موردی : هتل های پنج ستاره شهر شیراز)

نویسندگان: دکتر نادره السادات نجفی زاده و محمدعلی حیدری

چکیده:
امروزه کیفیت ادراک شده به عنوان یک عامل مهم و موثر در موفقیت و عدم موفقیت سازمان های خدماتی به شمار می رود و یکی از دغدغه های اصلی مدیران سازمان های خدماتی بویژه هتل ها می باشد. محققین بازاریابی همواره به دنبال نتایج و فواید ابعاد کیفیت ادراک شده بوده اند . یکی از نتایج کیفیت ادراک شده، وفاداری و تصویرذهنی به نام ونشان تجاری می باشد که نیاز به تحقیق و بررسی دارد .بدین سبب این تحقیق به دنبال بررسی تاثیر ابعاد کیفیت ادراک شده بر وفاداری و تصویر ذهنی به نام و نشان تجاری در بازار خدمات و بطور ویژه در صنعت هتلداری می پردازد و دیدگاه هایی در مورد کیفیت ادراک شده در این صنعت ارائه می نماید که برای مدیران هتل ها کاربردی و سودمند می باشد. به همین دلیل این تحقیق با در نظر گرفتن ۳۰۰ نفرازمهمان های ایرانی هتلهای پنج ستاره شهر شیراز به عنوان نمونه آماری تحقیق، تاثیرکیفیت ادراک شده بر تصویرذهنی و وفاداری به نام ونشان تجاری را مورد بررسی قرار داده و سپس با استفاده از ابزار پرسشنامه به جمع آوری داده ها می پردازد. در ادامه نیز با بهره گیری از مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل داده ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده که نتایج نشان می دهد که ازابعاد کیفیت ادراک شده ملموس بودن ، پاسخگوبودن و قابل اعتماد بودن تاثیرمثبتی بروفاداری به نام ونشان تجاری دارد و اینکه ازابعاد کیفیت ادراک شده ملموس بودن ، پاسخگوبودن و یکدلی تاثیر مثبتی بر تصویر ذهنی نام و نشان تجاری دارد و همچنین وفاداری به نام ونشان تجاری تاثیر مثبتی بر تصویرذهنی نام ونشان تجاری دارد.

واژگان کلیدی : کیفیت ادراک شده،وفاداری به نام ونشان تجاری،تصویر ذهنی، نام ونشان تجاری، بازارخدمات

دانلود اصل مقاله

مطالب مرتبط برچسب

بررسی رابطه بین وفاداری برند، رضایت برند ، تبلیغات شفاهی و ارزش ویژه برند سید قاسم سلیمی زاویه فصلنامه بازاریابی پارس‌مدیر، دوره 3، شماره 6، بهار 1396 چکیده وفاداری به برند به عنوان یکی از تاکتیک های اصلی بازاریابی، جهت پاسخ گویی بهتر به تهدیدات رقابتی و درآمد بیشتر، از مهم ترین دغدغه های مطالعات بازاریابی است . ...
عوامل مؤثر بر ترجیح برند تلفن همراه هوشمند مورد‌استفاده توسط کاربران امین نظام الاسلامی و حسین محمدی فصلنامه بازاریابی پارس‌مدیر، دوره 2، شماره 5، زمستان 1395 ‌ چکیده رفتار مصرف‌کننده و مطالعات آن ازجمله مباحث اساسی در استراتژی بازاریابی است، برند یکی از ابزارهای ارتباطی مهم در مجموعه ارتباط مشتری محسوب می‌گردد که ایده یا تصویر از یک محصول یا ...
بررسی رابطه بازاریابی اجتماعی و ارزش ویژه برند (نمونه موردی: کارخانه نساجی بروجرد) امیر مولا * (الف) الف: كارشناس ارشد  مدیریت بازرگانی amirmola89@gmail.com چکیده در ﻋﺼﺮي ﻛﻪ ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎي اﻗﺘـﺼﺎدي روز ﺑـﻪ روز ﺗﺄﺛﻴﺮﺷﺎن ﺑﺮ ﺳﺎﺧﺘﺎر و‬‫ﻧﻈﺎم اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ اﻓﺰاﻳﺶ می‌یابد نمی‌توانند بدون توجه به قبول ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ های اجتماعی خویش در قبال ذینفعان و جامعه در شرایط فرارقابتی همچنان به حیات ...
تأثیر ابعاد تاکتیک‌های بازاریابی رابطه‌مند بر وفاداری مصرف‌کنندگان پوشاک ورزشی با استفاده از متغیر میانجی رضایت زهره رضایی *(الف) ، حسین منصوری(ب)، معصومه بخیت(ج)، مرتضی محمدی (د) چکیده هدف تحقیق حاضر بررسی اثر تاکتیکهای بازاریابی رابطهمند بر وفاداری مصرفکنندگان با استفاده از متغیر میانجی رضایت بود. روش تحقیق توصیفی- همبستگی از نظر هدف کاربردی که به شکل میدانی ...
تاثیر بکارگیری خدمات موبایل بانک بر ارزش ویژه برند بانک انصار از دیدگاه مشتریان مهران فولادی* (الف)، محمود طاهریان فر(ب) چکیده این مطالعه به شناسایی اثرات احتمالی ابعاد بکارگیری خدمات موبایل بانک (ویژگی‌های فناوری موبایل بانک، ویژگی‌های جمعیت شناختی کاربران و ویژگی‌های روان شناختی کاربران) بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان در بانک انصار می‌پردازد تا مشخص ...

ارسال پاسخ یا نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



Copyright © ArashHabibi
Top