بررسی نقش تعدیلگر اعتماد در تاثیر بازاریابی رسانههای اجتماعی بر ارزش ادراکشده مشتریان
فصلنامه بازاریابی پارس مدیر
دوره ۴، شماره ۱۱، تابستان ۹۷
منیژه للـه زاده* (الف)، حسن فراتی (ب)
چکیده
این پژوهش با هدف سنجش نقش تعدیلگر اعتماد در تاثیر بازاریابی رسانههای اجتماعی بر ارزش درک شده مشتریان فروشگاه مدیسه انجام شده است. بنابراین از نظر هدف یک پژوهش کاربردی است و براساس روش گردآوری دادهها نیز یک پژوهش توصیفی-پیمایشی است. برای گردآوری دادهها از روشهای کتابخانهای و میدانی استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق کلیه مشتریان فروشگاه مدیسه میباشند که از طریق شبکههای اجتماعی از این فروشگاه خرید میکنند. نمونهگیری به صورت تصادفی ساده در میان افرادی که تجربه خرید اینترنتی را داشتهاند، صورت گرفته است و در نهایت ۴۰۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدهاند. پرسشنامه پژوهش دارای سه بعد و ۲۰ گویه با طیف لیکرت پنج درجه است. برای بررسی روایی پرسشنامه از دو روش اعتبار محتوا و اعتبار سازه استفاده شده است. ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه ۹۱۸/۰ محاسبه و پایائی پرسشنامه مطلوب ارزیابی گردید. بارعاملی استاندارد تاثیر شبکههای اجتماعی بر ارزش مشتری ۵۹/۰ بدست آمده است. همچنین مقدار آماره t نیز ۰۳/۶ بدست آمده است که از مقدار بحرانی ۹۶/۱ بزرگتر است. نتایج نهایی تحلیل ساختاری نیز نشان داده است که اعتماد در رابطه رسانههای اجتماعی و ارزش ادراکشده مشتریان نقش تعدیلگر دارد. به این معنا که هرچقدر اعتماد مشتریان به رسانههای اجتماعی بالاتر باشد ارزش ادراکشده تبلیغات در رسانههای اجتماعی نزذ مشتریان بیشتر خواهد بود.
واژگان کلیدی: اعتماد، بازاریابی رسانههای اجتماعی، ارزش ادراکشده مشتریان، نقش تعدیلگر
برای خرید فایل ورد مقاله از لینک زیر استفاده کنید:
شماره 11 (تابستان 1397) | 547 بازدید | ۱۴ شهریور ۹۷