شناسایی و رتبهبندی عوامل موثر بر تبلیغات شفاهی الکترونیکی در بازارهای باز
فصلنامه بازاریابی پارس مدیر
دوره ۴، شماره ۱۱، تابستان ۹۷
حسین وظیفهدوست (الف)، محمد طیری (ب)، عطا صمدی* (ج)
چکیده
هدف اصلی تحقیق حاضر شناسایی و رتبهبندی عوامل موثر بر تبلیغات شفاهی الکترونیکی در بازارهای باز میباشد. روش تحقیق حاضر بر اساس هدف کاربردی و از نظر اجرا توصیفی پیمایشی میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل مشتریان بازار باز میباشد. جهت جمعآوری اطلاعات از میان مشتریان از پرسشنامه تیلیغات شفاهی استفاده شده است که در سایتهای که بصورت بازار باز فعالیت دارند قرار گرفت و در نهایت ۳۸۵ پرسشنامه جمعآوری گردید. تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیهها از روش مدلسازی معادلات ساختاری و با کمک نرمافزار PLS انجام شده است. نتایج بدست آمده حاکی از تاثیر معنادار وفاداری به بازار باز، رضایت از بازار باز، پاداش بازار باز، تمایل به اشتراکگذاری دانش و تمایل به خودعرضگی بر تبلیغات شفاهی الکترونیک میباشد. همچنین رتبهبندی عوامل به ترتیب شامل تمایل به خودعرضگی، وفاداری به بازار باز، تمایل به اشتراک گذاری اطلاعات، پاداش بازار باز، رضایت از بازار باز میباشد.
واژگان کلیدی: تبلیعات شفاهی، تبلیعات شفاهی الکترونیک، بازار باز، حداقل مجذورات جزیی
دانلود مقاله تمام متن
برای خرید فایل ورد مقاله از لینک زیر استفاده کنید:
شماره 11 (تابستان 1397) | 1,008 بازدید | ۱۴ شهریور ۹۷