بررسی میزان رضایت الکترونیک کارآفرینان از عملکرد دستگاههای کارت خوان در کسب و کارهای کوچک و متوسط
فصلنامه بازاریابی پارس مدیر
دوره ۲، شماره ۳، تابستان ۹۵
محمد شاکر (الف) – محمد فتوحی* (ب) – امیر مذهب (ج) – حمیدرضا اردکانی (د)
چکیده
در عصر حاضر با توجه به افزایش خرید و پرداختهای الکترونیک دستگاههای کارت خوان از اهمیت و جایگاهی ویژهای برخوردار گشته است. هدف این پژوهش بررسی میزان رضایت الکترونیک کارافرینان از عملکرد دستگاههای کارت خوان در کسب و کارهای کوچک و متوسط میباشد. جامعه آماری این مطالعه شامل کارافرینان واحدهای تولیدی حلوا ارده در شهرستان اردکان میباشد. نمونه آماری آن شامل ۱۶۰ نفر از افراد کارافرین میباشد که به منظور سنجش متغیرها از ابزار پرسشنامه استفاده شد. و با استفاده از نرم افزار SPSS19 به تجزیه و تحلیل دادهها پرداخته شده است. نتایج نشان میدهد که امنیت استفاده از کارت خوانها بیشترین تاثیر را با رضایت الکترونیک کارافرینان دارد. همچنین اطمینان دارای بیشترین اثر گذاری بر رضایت الکترونیک کارافرینان دارد. علاوه بر این دسترسی دستگاههای کارت خوان دارای کمترین عامل موثر بر رضایت کارافرینان میباشد. همچنین بانکها و مسئولین میتوانند با تبلیغات و پاسخگویی سریع به مشکلات و افزایش دستگاههای کارت خوان و ارائه خدمات بیشتر سهم بسزایی در افزایش رضایت الکترونیک کارافرینان داشته باشند.
واژگان کلیدی: دستگاههای کارت خوان(POS)، رضایت الکترونیک، کارافرینان، کسب و کارهای کوچک و متوسط
برای خرید فایل ورد مقاله از لینک زیر استفاده کنید:
شماره 03 (تابستان 1395) | 464 بازدید | ۲۵ مرداد ۹۵