بررسی رضایتمندی مشتریان از بازاریابی کانال همهکاره در فروشگاههای اینترنتی
فصلنامه بازاریابی پارس مدیر
دوره ۵، شماره ۱۵، تابستان ۱۳۹۸
آزاده اردشیری* (الف)، علی صنایعی (ب)، آرش شاهین (ج)
چکیده
بازاریابی کانال همهکاره رویکردی جدید است که آمیخته بازاریابی توزیع سنتی را به چالش کشیده است. این روش آینده توزیع و ارتباط با مشتریان در بازاریابی دیجیتال را شکل میدهد و از نقطه تماس تا پایان فرایند خرید یک تجربه خرید کاملا یکپارچه و بدون گسستگی برای مشتریان فراهم مینماید. نظر به اهمیت موضوع، این مطالعه با هدف بررسی رضایتمندی مشتریان از بازاریابی کانال همهکاره در فروشگاههای اینترنتی انجام گرفته است. فروشگاه اینترنتی مدیسه به عنوان یکی از شرکتهای فعال در حوزه کسبوکار اینترنتی به عنوان مورد مطالعه انتخاب شده است. این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق کاربردی است و از نوع تحقیق توصیفی پسرویدادی است. هدف این تحقیق تبیین و بررسی شکاف بین انتظار و ادراک مشتریان از خدمات بازاریابی کانال همهکاره فروشگاه اینترنتی مدیسه است. دادههای مقطعی این پژوهش بوسیله پرسشنامه و مصاحبه در فروشگاه اینترنتی مدیسه گردآوری شده است. جامعه آماری مشتریان فروشگاه اینترنتی مدیسه هستند. تعداد نمونه ۴۰۰ میباشد و با استفاده از دادههای جمعآوری شده ویژگیهای مورد نظر از طریق آمار توصیفی و فرضیات از طریق آمار استنباطی بررسی شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد که بین انتظارات مشتریان از هر سه بعد خدمات اساسی، عملکردی و انگیزشی فروشگاه اینترنتی مدیسه با ادراک آنان از هر سه بعد اختلاف معنیداری وجود دارد.
واژگان کلیدی: رضایت مشتریان، بازاریابی کانال همهکاره، فروشگاههای اینترنتی، مدل کانو
شماره 15 (تابستان 1398) | 674 بازدید | ۱۹ شهریور ۹۸