بررسی تأثیر استراتژی های کاهش ریسک بر ریسک ادراک شده مصرف کننده
فصلنامه بازاریابی پارس مدیر
دوره ۲، شماره ۲، بهار ۹۵
معصومه خلیل زاده * (الف) – پیمان غفاری (ب)
چکیده
در دنیای پر رقابت امروز که سرعت ورود رقبای جدید و عرضه محصولات متنوع بسیار بالاست، داشتن شناخت و آگاهی لازم از نحوه واکنش مصرف کنندگان نسبت به محصول و ارائه راهکارها و ویژگیهایی برای متمایز کردن کالا و خدمات جهت کاهش مخاطره و افزایش احتمال خرید مصرف کننده ها امری بدیهی و لازم به نظر می رسد.
این تحقیق به منظور بررسی تأثیر استراتژی های کاهش ریسک بر ریسک ادراک شده مصرف کننده بر اساس ۵متغیر شهرت برند ، کیفیت ، قیمت ،سطح اطلاعات مثبت و خدمات پس از فروش با روش علی انجام گردید . پس از ارائه چارچوب کلی تحقیق ۵ فرضیه تدوین و برای آزمون فرضیات ارائه شده ۳۰۶ پرسشنامه شامل ۲۳سوال طراحی و در شهر خرم آبادتوزیع گردید.این جامعه در بر گیرنده استفاده کنندگان از برند دل می باشد .فرضیه های مطرح شده از طریق تجزیه و تحلیل داده ها از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار LISREL تأییدگردیدند. پس از تحلیل نتایج ، پیشنهاداتی در خصوص نتایج تحقیق، ارائه شده است.
واژگان کلیدی: استراتژی های کاهش ریسک ، ریسک ادراک شده مصرف کننده، لپ تاپ دل
برای خرید فایل ورد مقاله از لینک زیر استفاده کنید:
شماره 02 (بهار 1395) | 691 بازدید | ۲۵ اردیبهشت ۹۵