محتوای حمایت شده: تحلیل شکاف کیفیت محتوای تولید شده با روش وبکوال
فصلنامه بازاریابی پارس مدیر
دوره ۵، شماره ۱۵، تابستان ۱۳۹۸
دکتر حبیباله دانایی (الف)، مریم سلاطی* (ب)
چکیده
محتوای حمایتشده یک روش نوین در بازاریابی است که جایگزین روشهای سنتی تبلیغات و آمیخته بازاریابی ترفیع است. در روش تولید محتوای حمایت شده که بیشتر در حوزه بازاریابی دیجیتال و بازاریابی محتوایی مصداق دارد، به شیوهای اثربخش و غیرمستقیم به تبلیغ محصولات و برند پرداخته میشود. این مطالعه نیز به بررسی و ارزیابی محتوای حمایت شده با روش وبکوال پرداخته شده است. یکی از روشهای مناسب ارزیابی کیفی خدمات اطلاع رسانی وبگاهها، شیوه ای است که بر اساس بازخوردها یا به عبارتی، دیدگاههای کاربران و مصرف کنندگان اطلاعات باشد. بنابراین، به منظور آگاهی از سطح انتظارها و ادراکهای آنها از کیفیت خدمات دریافتی از وبگاهها، میتوان از ابزار وبکوال استفاده کرد. وبکوال، ابزاری است برای ارزیابی دریافتهای کاربر از کیفیت خدمات اطلاع رسانی وبگاهها، دارای چهار بعد آگاهیرسانی برند، تولید محتوای باارزش، لذت ادراکشده و رابطه با مشتریان؛ که در آن کیفیت خدمات هر سازه با طرح چند سوال در یک طیف ده گزینه ای (عملکرد- اهمیت) از نظر کاربران مورد ارزشیابی قرار میگیرد. نتایج این تحلیل نشان داده است که ارائه تبلیغات با روش محتوای حمایت شده راهکار مناسب برای موفقیت کسبوکارهای امروز است.
واژگان کلیدی: محتوای حمایتشده، بازاریابی محتوایی، وبکوال، کیفیت محتوا، تحلیل شکاف
شماره 15 (تابستان 1398) | 366 بازدید | ۱۹ شهریور ۹۸