تاثیر وابستگی های سازمانی بر رفتار مصرف کننده در بانک مسکن در شهر اصفهان

فصلنامه بازاریابی پارس مدیر

دوره ۲، شماره ۴، پاییز ۹۵

حدیث ابراهیمی * (الف)، ملیحه جوانی(ب)

چکیده

هدف از این تحقیق، بررسی و تحلیل تاثیر وابستگی¬های سازمان بر رفتار مصرف¬کننده می¬باشد. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی است و از نظر نحوه اجرا پیمایشی با رویکرد همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه مشتریان شعب بانک مسکن در شهر اصفهان می¬باشد که به دلیل نامحدود بودن جامعه آماری، ۳۸۴ نفر از طریق نمونه¬گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسش¬نامه استاندارد با ۳۰سوال بسته که روایی آن با استفاده از تحلیل عاملی تأئیدی و پایایی آن از طریق شاخص آلفای کرونباخ معادل ۸۷% به دست آمد که شامل مشخصات فردی و سوال¬های تخصصی ویژه بررسی فرضیه¬های تحقیق می¬باشد. اطلاعات جمع¬آوری شده بوسیله نرم افزار SPSS و Smart PLS از طریق آزمون¬های آماری در دو سطح توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج این تحقیق نشان داد که فرضیه هفتم (رضایت مصرف¬کننده بر وفاداری مصرف¬کننده) با ضریب مسیر ۵۹۰/۰ دارای بیشترین تاثیر است و فرضیه پنجم(شناخت مصرف¬کننده بر رضایت مصرف¬کننده) با ضرایب مسیر ۲۱۹/۰ دارای کمترین تاثیر می¬باشند.

کلید واژه ها: مسئولیت اجتماعی، تخصص تجاری، شناخت مصرف کننده، رضایت مصرف کننده، وفاداری

 

دانلود مقاله تمام متن
 برای خرید فایل ورد مقاله از لینک زیر استفاده کنید:

5000 تومان – خرید