تاثیر بکارگیری خدمات موبایل بانک بر ارزش ویژه برند بانک انصار از دیدگاه مشتریان
فصلنامه بازاریابی پارس مدیر
دوره ۲، شماره ۴، پاییز ۹۵
مهران فولادی* (الف)، محمود طاهریان فر(ب)
چکیده
این مطالعه به شناسایی اثرات احتمالی ابعاد بکارگیری خدمات موبایل بانک (ویژگیهای فناوری موبایل بانک، ویژگیهای جمعیت شناختی کاربران و ویژگیهای روان شناختی کاربران) بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان در بانک انصار میپردازد تا مشخص گردد رابطه هر یک از ابعاد بکارگیری خدمات موبایل بانک بر ارزش ویژه برند بانک انصار چگونه است و کدامیک بیشترین تاثیر را دارد. در این تحقیق برای اندازه گیری تاثیر بکارگیری خدمات موبایل بانک بر ارزش ویژه برند از تلفیق دو مدل آکر و مدل پذیرش فناوری و تئوری انتشار نوآوری برای تحلیل استفاده شده است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع پیمایشی است. جهت آزمون فرضیههای تحقیق و بدست آوردن نتایج از روشهای آزمون کولموگروف –اسمیرنوف و آزمون تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است. ابزار گردآوری اطلاعات شامل مطالعات کتابخانه ای و پرسشنامه با ۳۴ سوال در میان جامعه آماری تحقیق (مشتریان بانک انصار ) با حجم نمونه ۳۸۴ میباشد. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که فرضیه اصلی این پژوهش یعنی تاثیر بکارگیری خدمات موبایل بانک بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان تاثیر معنادار و مثبتی دارد،بنابراین فرضیه اصلی پژوهش معنادار میباشد و تایید شده است. در زمینه فرضیات فرعی پژوهش که شامل تاثیر ویژگیهای فناوری موبایل بانک، ویژگیهای جمعیت شناختی کاربران و ویژگیهای روان شناختی کاربران بر ارزش ویژه برند در بانک انصار نیز تاثیر مثبت و معناداری مشاهده شده است. بدین ترتیب فرضیههای فرعی تحقیق نیز مورد تایید قرارگرفته اند.
واژگان کلیدی: موبایل بانک، ارزش ویژه برند،ویژگیهای فناوری، ویژگیهای جمعیت شناختی، ویژگیهای روان شناختی
برای خرید فایل ورد مقاله از لینک زیر استفاده کنید:
شماره 04 (پاییز 1395) | 625 بازدید | ۲۶ مهر ۹۵