
بررسی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر ابعاد ارزش ویژه برند بر اساس مدل آکر
فصلنامه بازاریابی پارس مدیر، دوره 4
شماره 13، زمستان 97
علیرضا رضوانی چمنزمین * (الف) مهدی پورحبیب (ب)
چکیده
بازار يابی رابطه مند به عنوان روشی برای سازمانهاست تا ارتباطات بلند مدت سودمند و با ارزش با مشتريان را گسترش دهند. در اين تحقيق در صدديم به بررسی اثر بازاريابی رابطه مند بر کيفيت خدمت، کيفيت رابطه و رضایت مشتريان پرداخته شده است زيرا تمركز بر وفاداري مشتريان سودهاي بسياري دارد. از جمله آنكه شركت ميتواند درآمد بيشتري را كسب كند و يا مشترياني كه با محصول آشنا هستند رضايت خود را به ديگر دوستان منتقل كنند و همچنين مصرف كننده را قادر ميسازد تا خريد خود را از طريق كانالهاي ديگري نظير اينترنت انجام دهد و اين امر باعث كاهش هزينه ها و افزايش مصرف محصولات خواهد شد. در تحقیق حاضر برآنیم تا به سوال آيا بازاريابی رابطه مند بر کيفيت خدمت، کيفيت رابطه و رضایت مشتری در بانک پارسیان شعب جنوب غرب استان تهران اثر دارد؟ پاسخ دهیم . جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه کارکنان بانک پارسیان در شعب جنوب غرب استان تهران می باشد که تعدادشان 500 نفر می باشد، و به کمک فرمول کوکران نمونه ای به تعداد 270 نفر انتخاب شد. نتایج حاصل از تجزیه تحلیل داده ها با کمک نرم افزار spss انجام گردید و چنین نتیجه گردید که: بازاریابی رابطه مند بر کیفیت خدمت، کیفیت رابطه و رضایت مشتری در بانک پارسیان شعب جنوب غرب استان تهران تاثیر دارد.
واژگان کلیدی: بازاریابی رابطه مند، کيفيت خدمت، کيفيت رابطه، رضایت مشتری
شماره 13 (زمستان 1397) | 712 بازدید | 11 مارس 19